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Tubuslagekontrolle/en: Unterschied zwischen den Versionen

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Die Tubuslagekontrolle sollte immer sofort nach der Intubation erfolgen. Um bei ösophagealer Fehllage eine Magenüberblähung zu vermeiden, sollte der erste Atemhub zur Lagekontrolle nach Intubation erst bei aufgelegten Stetoskop über dem Epigastrium erfolgen und erst dann eine Lungenauskultation durchgeführt werden. Man sollte sich angewöhnen bei intubierten Patienten nach jeder Umlagerung sofort eine Tubuslagekontrolle durchzuführen, wie es von AHA und ERC empfohlen wird.
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The tube position should always be checked immediately after intubation. In order to avoid over-inflation of the stomach in the case of oesophageal malposition, the first breath should be performed after intubation to check the position of the patient. One should get accustomed with intubated patients after each repositioning immediately a tube position control to carry out, as it is recommended by AHA and ERC.
  
Merke: Der Pessimist auskultiert zur Lagekontrolle des Tubus nach Intubation zunächst über dem Epigastrium und dann über der Lunge, der Optimist macht‘s umgekehrt und liegt dabei oft verkehrt.
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Note: The pessimist auscultates to control the position of the tube after intubation first above the epigastrium and then above the lungs, the optimist does it the other way round and is often wrong.

Aktuelle Version vom 16. April 2019, 22:32 Uhr

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The tube position should always be checked immediately after intubation. In order to avoid over-inflation of the stomach in the case of oesophageal malposition, the first breath should be performed after intubation to check the position of the patient. One should get accustomed with intubated patients after each repositioning immediately a tube position control to carry out, as it is recommended by AHA and ERC.

Note: The pessimist auscultates to control the position of the tube after intubation first above the epigastrium and then above the lungs, the optimist does it the other way round and is often wrong.