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Translations:Endovaskuläre katheterbasierte Aneurysma Repair/2/en: Unterschied zwischen den Versionen

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Nachricht im Original (Endovaskuläre katheterbasierte Aneurysma Repair)
Die endovaskuläre Aneurysmaauschaltung mit Stentgrafts wurde bereits in den 1980er Jahren durch den ukrainischen Chirurgen Nikolay L. Volodos beschrieben. Heute gehört die sogenannte EVAR ('''E'''ndo'''V'''askuläre '''A'''orten '''R'''eparatur) zu der Hauptbehandlungsmethode bei Aneurysmen. Die endovaskuläre Aneurysmaausschaltung besteht in einer Punktion der gewählten Zugangsgefäße (in der Regel: A. femoralis communis), dem Einbringen einer ausreichend dimensionierten Schleuse und der Darstellung des Aneurysmas mittels kontrastmittelgestützter digitaler Subtraktionsangiographie (DSA). Nach der Angiographie erfolgt die Positionierung des Prothesenkörpers. Sofern proximale und distale(n) Landezone(n) ausreichend durch die Prothese abgedichtet werden, ist das Aneurysma vom Blutkreislauf abgeschnitten und damit ausgeschaltet.
ÜbersetzungThe endovascular aneurysm circuit with stent grafts was already described in the 1980s by the Ukrainian surgeon Nikolay L. Volodos. Today, the so-called EVAR ('''E'''ndo'''V'''ascular '''A'''neurysm '''R'''epair) belongs to the main treatment method for aneurysms. Endovascular aneurysm elimination consists of puncturing the selected access vessels (usually: A. femoralis communis), inserting a sufficiently dimensioned sluice, and imaging the aneurysm using contrast-enhanced digital subtraction angiography (DSA). After angiography, the prosthesis body is positioned. If the proximal and distal landing zone(s) are sufficiently sealed by the prosthesis, the aneurysm is cut off from the blood circulation and thus switched off.

The endovascular aneurysm circuit with stent grafts was already described in the 1980s by the Ukrainian surgeon Nikolay L. Volodos. Today, the so-called EVAR (EndoVascular Aneurysm Repair) belongs to the main treatment method for aneurysms. Endovascular aneurysm elimination consists of puncturing the selected access vessels (usually: A. femoralis communis), inserting a sufficiently dimensioned sluice, and imaging the aneurysm using contrast-enhanced digital subtraction angiography (DSA). After angiography, the prosthesis body is positioned. If the proximal and distal landing zone(s) are sufficiently sealed by the prosthesis, the aneurysm is cut off from the blood circulation and thus switched off.