Array

Reizhusten bei ACE-Hemmer-Therapie/en: Unterschied zwischen den Versionen

(Auto-translated text.)
 
(Auto-translated text.)
 
Zeile 1: Zeile 1:
 
<languages />
 
<languages />
Vermutlich spielt beim trockenen Reizhusten der Anstieg der Bradykinin- bzw. Prostaglandinspiegel eine Rolle. Der trockene Reizhusten stellt keine allergische Reaktion dar, eine Bronchialobstruktion wird ebenfalls nicht ausgelöst. Der Reizhusten ist in jedem Falle nach Absetzen der ACE-Hemmer-Therapie oder Dosisreduktion reversibel. Ein Wechsel des ACE-Hemmers führt zu keiner Verbesserung der Symptomatik. Die Häufigkeitsangaben zum trockenen Husten schwanken stark (zwischen 0,5 und 15 %). Im Durchschnitt muß bei ca. 5 % der Patienten mit dieser Symptomatik gerechnet werden.
+
The rise in bradykinin and prostaglandin levels probably plays a role in dry irritable cough. Dry irritable cough is not an allergic reaction, nor is bronchial obstruction triggered. The irritable cough is reversible in any case after discontinuation of the ACE inhibitor therapy or dose reduction. Changing the ACE inhibitor does not improve the symptoms. The frequency of dry coughing varies greatly (between 0.5 and 15 %). On average, this symptomatology must be expected in about 5 % of patients.

Aktuelle Version vom 16. April 2019, 22:19 Uhr

Sprachen:
Deutsch • ‎English

The rise in bradykinin and prostaglandin levels probably plays a role in dry irritable cough. Dry irritable cough is not an allergic reaction, nor is bronchial obstruction triggered. The irritable cough is reversible in any case after discontinuation of the ACE inhibitor therapy or dose reduction. Changing the ACE inhibitor does not improve the symptoms. The frequency of dry coughing varies greatly (between 0.5 and 15 %). On average, this symptomatology must be expected in about 5 % of patients.