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Schematisches Vorgehen bei Hypertonie/en: Unterschied zwischen den Versionen

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(nach der Veröffentlichung der Deutsche Liga zur Bekämpfung des hohen Blutdrucks) Die medikamentöse Hochdrucktherapie sollte mit einer Monotherapie aus den Gruppen der Betablocker, Diuretika, Ca++-Antagonisten, Alphablockern oder ACE-Hemmer beginnen. Erfahrungsgemäß kann dadurch bei 50% der Hypertoniker eine Normalisierung der RR-Werte erreicht werden. Bei ungenügender Wirkung der Monotherapie sollte im nächsten Schritt eine Kombinationstherapie begonnen werden.
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(according to the publication of the German League for Combating High Blood Pressure) Drug therapy for high blood pressure should begin with monotherapy from the groups of beta-blockers, diuretics, Ca++ antagonists, alpha-blockers or ACE inhibitors. Experience has shown that in 50% of hypertensives, a normalization of the RR values can be achieved. If the effect of monotherapy is insufficient, a combination therapy should be started in the next step.

Aktuelle Version vom 16. April 2019, 22:22 Uhr

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(according to the publication of the German League for Combating High Blood Pressure) Drug therapy for high blood pressure should begin with monotherapy from the groups of beta-blockers, diuretics, Ca++ antagonists, alpha-blockers or ACE inhibitors. Experience has shown that in 50% of hypertensives, a normalization of the RR values can be achieved. If the effect of monotherapy is insufficient, a combination therapy should be started in the next step.